جدیدترین مقالات

موضوعات مقالات

درمورد دامنه و هاست

دامنه و هاست

در مقاله‌های قبلی به این مورد پرداختیم که چرا باید سایت داشته باشیم  و اینکه وردپرس چیست . در ادامه درمورد دامنه و هاست صحبت خواهیم کرد که از مفاهیم پایه طراحی سایت هست.

دامنه

دامنه یا دامین در واقع آدرس وبسایت شما در اینترنت است. به طور مثال Negarheidarzade.ir یک نمونه از یک دامین است. هر دامنه از دو بخش تشکیل شده : 1- اصلی (negarheidarzade) و 2-پسوند (.ir)

پسوند یک دامنه می تواند نوع وبسایت یا محتوای آن را نشان دهد.

دامنه

برای داشتن دامنه شما میبایست مبلغی را به صورت سالانه پرداخت نمایید که این با توجه به این که چه پسوندی برای دامنه سایت خود انتخاب میکنید متفاوت است. بعد از اینکه دامنه خریداری شد، هیچ تغییر و ویرایشی روی آن امکان پذیر نیست.

host

 

هاست

هاست در واقع فضایی است روی سرورهای وب که سایت شما برای اینکه دسترسی شما را امکان‌پذیر کند روی این سرورها قرار می گیرد. و هاست در واقع فضای کوچکی ست که به سایت شما روی این سرورها اختصاص داده می شود. اگر که سرور را یک ساختمان در نظر بگیریم، هاست درواقع یکی از خانه‌هایی ست که در ساختمان قرار دارد.
برای استفاده از یک هاست، میتوانیم از خدمات هاستینگ را از یکی از شرکت های ارائه دهنده آن خریداری کنیم که معمولا اشتراک آنها حداقل سه ماهه می باشد. هر هاست ویژگی های مختلفی دارد که با توجه به اینکه سایت شما چه حجمی دارد و بازدید آن به چه صورتی ست میتوان از پلن هایی که شرکت هاستینگ ارائه می دهد، پلن مناسب را انتخاب و خریداری نمود.

 

خلاصه

به طور خلاصه دامنه در واقع ادرسی ست برای اینکه بتوان به سایت شما دسترسی داشت و هاست مکانی ست که به شما این امکان را میدهد که فایلهای مربوط به سایتتان روی آن قرار گرفته قابل دسترس باشد. این دو مورد جدا اما بهم وابسته هستند. زمانی میتوانید به سایتتان دسترسی داشته باشید که دامنه شما به هاستتان متصل باشد .
برای اینکه سایت شما در فضای اینترنت در دسترس باشه باید دامنه یا دامین شما روی هاست ست بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات